Canal Sur del Puig de Ses Vinyes( crónica de Arny )

Wassap de n´Eusebi
– demà, arnes, corda 30m mosquetons, vuit….
– On anem?
– Turmas
A les set i mitja recullo a n´Aineta i em dirigeixo al Duo (bar) on solem quedar abans d’iniciar la jornada.
Ja en el cotxe, n´Eusebio em comenta que els de Melga avui van al Puig de ses Vinyes.
– Em va dir s’anava amb ells.
– Per jo i podem anar, ja em va bé.
– Estaran ben contents.
– Ala i do.

n´Eusebi baixa del cotxe per agafar el mòbil que portava a la motxila per cridar en Miguel.
– Miguel sóc n´Eusebi, serem tres mes.
– …………………………………………….. (no se sent l’altra part)
– No, ens veiem en el Gorg Blau.
– …………………………………………. (seguim sense sentir l’altra part)

– Arribarem abans que vosaltres.
En tres quarts d’hora ens situem en l’aparcament que hi ha enfront del refugi, als cinc minuts arriben dos cotxes carregats de gent, reconec a Paulino, després una barba blanca amb punta de boc m’identifica a Miguel (Melga) i després reconec una vella cara coneguda, Guillem Roig, una sorpresa agradable, feia a molt temps que no coincidíem i vam tenir l’oportunitat d’entaular xarrameca al llarg de la ruta.
Paulino comença a caminar cap a la paret amb reixeta (és el guia?, bé de moment), per prendre les rampes que ens col·locaran a la base de les parets del Puig de ses Vinyes, a un ritme molt fort (tot s´aferra), després es fica per l’interior de la rosseguera, hem de castigar el cos de bon matí podent-ho evitar per l’esquerra, ens comencem a llevar roba d’abric, la temperatura puja i l’esforç ho requereix, uep ses dones han sofert una metamorfosi agradable.
Havent arribat a la primera balconada es comença a parlar de berenar, a n´Aineta se li il·lumina la cara amb un somriure de pam, una veu llunyana diu, a les deu i mitja, de moment el seguirem anomenant el guia, a n´Aineta se li apaga el somriure, no del tot, mitja hora passa aviat. Seguim pujant de grapes.
Arribem a una altra balconada, més petita, cadascun pren posició on pot i berenem intercanviant converses de tot tipus i amb vista a un Gorg Blau trist, ha de ploure JA.
Ens queda la darrera tirada fins a la cresta, per a això donen la volta al esperó, però a mi se m’ocorre prendre la directa per la cresta, batua dell, em segueix n´Aina i en Bernadí, a meitat de pujada sento, me cago en dell, acabo de conèixer-te i ja et faig una creu, els que van per la canal comencen a donar indicacions, “l’he cagat”, en un pas una mica exposat li dono la mà a Aina i es torna a sentir, deixa a Aina i ajuda’m a mi, cony aquest quan arribi em mata. No va passar d’aquí.
Arribem a la cresta i enfilam la cornisa en diagonal fins al cim, una aturada llarga per contemplar les vistes.
El nomenat guia (de moment) dóna el sus de para a vall s’ha dit, Serra de Turixant, la cosa s’anima.
La baixada es fa lenta, uns mes que uns altres, el terreny no està per córrer i els PV tenim les ròtules oxidades, puta jovent, quina enveja. En Guiem sopega, però no es fa res.
Una aturada, que passa?, Paulino mira a dreta, esquerra, al sòl, a dalt cercant una inspiració divina, s’ha perdut, de sobte se sent la meva veu “el capullo del guía s´ha perdut”, paraula clau i assumida per tots, aquí està el canvi, passa de ser el guia a ser el capullo del guia, no li cau tort, se sent identificat i ho assumeix amb enteresa.
Li arriba la inspiració divina després de tornar a mirar el cel estirat i ens segueix guiant muntanya a baix.

A mitja baixada ens aturem a menjar, com que el terreny pla brilla per la seva absència, cadascun col·loca les seves posaderes en la punxant roca que més li agrada, hi ha gent per tot costats, però hi ha gana, sinó que li demanin a n´Aineta.
Com que en una bona sortida i ha d’haver de tot, ara toca l’ensurt, n´Eusebio volia portar-se un record i va pensar en-dursen una pedra, l’home agafar una roca de tal grandària que una mica més baixen els dos per la via ràpida, es va adonar a temps que no era de la mida adequada i va deixar anar el macolí, no sense abans rodar per terra, tots ens alegrem en veure-ho en peu i que no passés res greu, algun cop i petites escarrinxades. Aquesta és la versió oficial, jo crec, és mes, estic convençut que algun cul bell anava per davant i l’home, que ho és, es va despistar, això al capullo del guia no li hagués passat.
Poc després arribem al final de la ruta, l’aparcament del *gorg *Blau.
No em queda més que agrair la bona companyia que he tingut i de la qual he gaudit, espero que no sigui l’última, una abraçada a tots.

Una excursión en compañia de veteranos que son un referente de nuestra querida serra de Tramuntana, un verdadero placer.

Tagged , , , , . Bookmark the permalink.

13 Responses to Canal Sur del Puig de Ses Vinyes( crónica de Arny )

1. melgamelga says:

Un verdadero placer que un referente de nuestra serra nos acompañara y se brindara a comentar la ruta en nuestra web, gracias Arnau por tal privilegio. La ruta fue espectacular y el día nos acompaño para placer de la peña. Del guia prefiero no comentar ya que en la crónica queda todo dicho. Y una recomendación, Eusebi el surf se hace en la playa y con una tabla en condiciones, recuerda la regla de los tres puntos de apoyo y la vista donde tiene que estar carajo ;-)). A las chicas agradecerles su presencia ya que amenizan la jornada cual flores en un jardín. Y para acabar lanzar una proclama, PVS al poder que se jodan los feos.

2. eusebio says:

Veo que se va elevando el nivel, los jovencitos van a aprender algo util. Paulino, buena ruta, pero un guia (no lo que tu entiendes por guia) va preparando el terreno a los demás, un poquitin de cemento rapido y las piedras no se desprenden. Arni, esta crónica pasa el sobrecaliente, uy perdon, era sobresaliente.. je je
    En la próxima se han acabado las tonterias, vamos de excursión… los que puedan.

3. eusebio says:

Miguel, a nuestra edad, solemos ir un tanto atrasados de chispa, pero tu eres un fenómeno, mira la hora que pones cuando publicas… VAS UNA HORA POR DELANTE !!! Ma que cosa fai, questo e incredibile Melgarini…

4. melgamelga says:

Acabo de ajustar la hora, ya sabéis que en según que aspectos soy un visionario o un adelantado 😉

5. eusebio says:

Eres “lo puto amo”

6. isidro says:

Melga esta que se sale ha pasado de tirarse flores con el pataxula, a piropearse con los de su estirpe. Montando un grupo black edition en els esquirols. Lo que me faltaba por ver Yayos al poder. un abrazo!!!

7. Guiem Roig says:

ahir Ses Viinyes, un cim esbelt, un poc enfosquit pel veinat major, pero que obliga al 4X4 a qui si vol encamellar, per qualsevol dels seus caires amb mes o manco frecuencia, Ple de recods, eixides i amics estimats, una llista on vos he afegit, una abracada ben forta,

8. Arnau says:

¿Y el guía no esta?

9. paulino says:

Desde luego…….¡¡¡ ” El referente de la Serra ” se ha lucido!!!! . Entre ” el niño de la Cornisa “, ” El referente de la Serra ” y ” el Pelota de Sa Fosca “….vaya trío de ases ( no ases de cartas, no…..sino su traducción al mallorquín ). Toda la excursión metiéndose con el capullo del guía ( que la verdad era muy capullo…. ). El ” Referente ” torpedeando toda la santa excursión: – Que no es por aquí…. – que allí hay unas fitas de bajada…… dando por c… todo el día. Y encima el ” Pelota ” para tener su minuto de gloria casi se nos mata bajando la cresta…Ayyyyyy…no pesan los años pesan lo kilos….
    En fin, bromas aparte, este sábado lo pasamos muy bien todos juntos ( vamos es lo que creo…) y tuvimos el privilegio de contar con la presencia de Arnau y Aina que acompañaron a Eusebio ( no se atrevían a venir sin él ). Disfrutamos de una día primaveral en pleno mes de Enero y la ruta no fue excesivamente cansada.
    Espero que no tarden mucho en volver con nosotros de excursión.
    Hasta la próxima

10. paulino says:

Arnau….tú a quien quieres es a Melga…y tengo una foto que lo atestigua. Fotos comprometedoras……muy juntitos los dos…en fin, tú ya me entiendes. Que no salgan publicadas te van a costar un par de cervezas

11. FernandoFernando says:

Cierro comentarios pendientes con esta última entrada. Cuando anoche la leía tranquilamente (uno esta cojo pero no ciego, aunque para los del grupo diverso, disperso pero bien avenido….parezca ya invisible y olvidado……- emoticon nimion llorando a destajo – ), pensaba comentarla sobre la marcha y cuando aporreaba ya el teclado, me entro un ataque de señorío y elegancia y me dije a mi mismo “como comente la crónica de Arnau antes que la de Eusebio, la vamos a liar…..y el liante del guía capullo no perderá ocasión para sacar punta y darle brillo”. Borre un comentario espectacular sin darle a publicar y empece mi recorrido por crónicas menores, digo previas, que tenía pendientes. Una vez cumplido con todos los autores (estamos que nos salimos) y conmigo mismo, vuelvo al origen, cerrando el círculo.
    Si ya de por si esto es complicado y parece que los días no vuelan sino que discurren a velocidad de alguno de vosotros en la montaña, habéis conseguido que ejercite de manera inverosímil mis ejercicios pendientes, desde que nací, de psicomotricidad. Me estoy comiendo los huevos, tal cual,……los propios, lógicamente. Me retuerzo y contoneo mas de noventa grados, mezcla de envidia y mala leche concentrada, y así, a dos manos y mandíbula batiente nos coronamos día si, día también. Puta envidia cabrones!!!!, puta envidia PVS!!! (Por cierto, ¿que significa la S?….).
    En un par de semanas han escrito por ahi el arte y parte de Tresques por Tramuntana, Arnau y Eusebio…….nivelazo Miguel!!!!. Iba a escribir algo sobre “referentes” pero paso que el “Señorqueaparece enlasfotosdecasitodoslosgruposdemontañadelaisla” me de caña gratuita y sin contemplaciones. La que has liado amigo!!!, tu si que eres el artifice de estas mezclas de buen ver y mejor comer, digo, de buena gente.
    Arnau, he disfrutado con la crónica, encantado de leerte por aquí. Espero que este grupo de impresentables hayan tenido tiempo de agradecerte, en la ruta, que algunas de las realizadas han sido plagiadas de la a a la z de tus crónicas.
    Como observo, gratamente, que he dejado a esta gente en buenas manos, mientras sigan olvidando la luz que ilumina sus caminos, seguiremos dedicando nuestras ganas y esfuerzo a recuperarnos bien….fisica y psíquicamente.
    Un día mas…un día menos…….me debéis varias

12. Arnau says:

Hola Fernando.
    Primero un saludo afectu-oso (por lo del abrazo del plantígrado), ya que me inmiscuido en tu buen hacer, pero me insistieron hasta la saciedad, pensaba sinceramente que no me correspondía a mi este honor que sin duda agradezco y me satisface.
    Pero eso es palabrería para disculpas sin sentido, lo que realmente siento es que no estuvieras con nosotros. ya caerá la ocasión.
    Espero que te repongas pronto, mis mejores deseos.