Calvia son Font son Sastre

pep torrensCALVIA – SON FONT – SON SASTRE

INICI.-Al carrer Major del poble de Calviá.

HORARI.- Unes 3 hores i 55 minuts.

DIFICULTAT.-Cap remarcable. Sempre per camí o tirany.

Sortirem per carrer Major, i aviat agafarem a l’esquerra pel carrer de Jaume III, fins el final, i desprès girarem a la dreta, pel carrer de S. Mir (10 minuts).

Seguirem per asfalt, deixant enrere les cases del poble, per continuar per camí des Molí des Castellet, que puja a la urbanització de Son Font, que gira a l’esquerra i entra dins el bosc (5 minuts).

Desprès del xalet nº 3, als 7 minuts, deixarem l’asfalt i agafarem el camí arenós de l’esquerra, al costat de la paret, per pujar per la Vall Negre. Es el camí des Pou Nou. Al poc, 5 minuts, deixarem a la dreta, la casa nº 5 amb un pou a la vora. Just 1 minuts desprès, deixarem el camí de sa Rota des Xorc, que continúa cap a l’esquerra, i agafarem el camí de la dreta, més estret, i senyal-litzat.

Aviat arribarem a un lloc desforestat, (5 minuts), on hi ha un aljub a la dreta. Més amunt, el camí puja amb més pendent per una zona de marjades, volta a la dreta, passa per damunt sa canaleta del Pou Nou, i per baix d’una balma.

En 3 minuts arribarem a una cruïlla, on el nostre camí continua per la dreta. Però abans anirem per l’esquerra i pujarem per un tirany envaït per la vegetació, fins el Pou Nou. Ens en-

filarem pel seu costat dret, per anar fins el quanat. Tornarem a la cruïlla, i ara agafarem a l’esquerra pel camí cap a Galilea.

Als 5 minuts sortirem a un vial asfaltat, amb cartells de fusta, per on continuarem la pujada. Deixarem les cases de Sa Masia, Es Romani i Elysian, i sortirem al camí des Puig de S. Font, on voltarem a l’esquerra (5 minuts) per continuar pel camí des Molí Fariner.

Desprès de deixar El Moli 11, a l’esquerra (7 minuts) arribarem al camí de Son Font, on seguirem cap a l’esquerra (hi ha cartell). Anirem 15 minuts per aquest camí, fins  que troba-

rem portell sense barrera i amb senyals de tráfic, per on entrarem dins el camí de Na Morruda. 3 minuts desprès superarem la barrera de Na Morruda, per on continuarem. Només

1 minut desprès s’acaba s’asfalt al costat d’un pou.

Als 9 minuts, davant una barrera metál-lica, el camí volta a la dreta. Hi ha estaca de

fusta. I 3 minuts més tard, el camí fa una aixamplada, amb una estaca que va cap a l’esquerra. Aquí noltros deixarem el camí, i agafarem a la dreta, on hi ha una barrera, per on passarem,i aixi més envant, deixarem una casa de pedra a l’esquerra.

Desprès de la casa, anirem en diagonal dreta, en direcció a una torre d’electricitat, i abans d’arribar-hi, voltarem a l’esquerra i tot d’una a la dreta, on trobarem una fita i una branca clavada en terra, on s’inicia un camí quie volta cap a l’esquerra.

Seguirem per aquest camí, que als 2 minuts passa per un portell sense barrera a una paret transversal. Sempre de baixada, als 9 minuts trobarem bassa a cada costat del camí, i als 8 minuts, deixarem un forn de calç a la dreta.

El camí es preciós, per dins un bosc ombrívol. Als 17 minuts trobarem una cruïlla, amb un pou a l’esquerra, on noltros continuarem per la dreta. Només 2 minuts, i veurem a la dreta, una aljub tapat, amb un arc ojival. El nostre camí en 4 minuts desemboca a una altre camí de terra. A l’esquerra aniriem cap a Son Sastre, i a la dreta, por on continuarem noltros, anirem cap a Son Font.

Aquest nou camí, va pujant en llargues llaçades, fins un portell amb barrera, que passarem als 17 minuts. Desprès trobarem un tancat de troncs a l’esquerra. I als 5 minuts  arribarem a

una esplanada, on continuarem per l’esquerra, al costat del tancat, i aixi arribarem al costat de una caseta de fusta i un picadero de cavalls, a la dreta.

Ara passarem per un portell amb barrera “Propiedad priv..”. Desprès de la barrera, puja-

rem cap a la dreta, i dalt deixarem a l’esquerra C’as Garriguer, i agafarem a l’esquerra, pel camí des Pou Nou, deixant a l’esquerra el xalet Ponent 3, i a la dreta el xalet Sa Costera.

Arribarem al camí des Molí Fariner, per l’esquerra, i tornarem passar pel xalet Romaní 8.

En 2 minuts tornarem a s’esplanada, on s’acaba l’asfalt i comença sa baixada per caminet de terra, amb cartells de fusta.

Ara tornarem fer les mateixes passes de l’anada, i en 22 minuts ens situarem en el camí asfaltat de Son Font, i en 15 minuts més entrarem dins Calviá, on hem deixat el cotxe.