CLOT DE DEU

Inici.-A la carretera Pollença-Lluc, MA-10 Km 5,300

Horari.-Unes 2 hores i 25 minuts

Dificultat.- El seguiment del camí no es fàcil, cal anar en compte.

Davant el Km 5,300 de la carretera MA-10, sortirem cap a l’esquerra, amb el cotxe, per agafar el camí vell de Lluc, encara asfaltat i senyalitzat, que seguirem gaire be fins les barreres de C’an Melsión, on uns metres abans, a la dreta, trobarem aparcament.

Abans de començar la caminada d’avui, cal dir que sempre trepitjarem un camí de ferradura,  estones perdut, estones desaparegut i altres amb bocins empedrats i escalonats. Però, seguint les poques fites i les petites fletxes vermelles, arribarem en 1 hora i 15 minuts, al Clot de Déu.

Idó, baixarem al torrent de Muntanya, a la dreta del aparcament, i continuarem per dins el torrent cap a l’esquerra, per superar la barrera metàl-lica que el tanca. A uns 10 metres de la barrera, pujarem a la dreta i continuarem en la mateixa direcció que duiem.

Aixi, en 2 minuts passarem per damunt un rotle de sitja, i voltarem una mica cap a l’esquerra, seguint un tirany. Dos minuts més per dins l’alzinar i tindrem una paret de pedra seca a l’esquerra, on noltros voltarem cap a la dreta i totd’una trobarem un coll de tords. Agafarem enfront del coll, i veurem una paret de pedra seca que s’enfila cap a la dreta. Noltros anirem darrera sa paret, on ja trobarem el camí de ferradura.

El caminet puja fent ziga-zagues, bastant conservat i bó de seguir. Als 9 minuts pujarem al costat d’una paret, on tombarem cap a l’esquerra, deixant de banda, la fita de la dreta.

6 minuts més de pujada, i trobarem una roca grossa caiguda damunt el camí, que sortejarem, i 5 minuts més i deixarem una sitja a la dreta. En 1 minuts, el camí desapareix, i noltros travessarem una paret de pedra seca i continuarem per damunt les roques, i al poc tornarem damunt el caminet, que agafarem cap a l’esquerra.

Continuarem pujant 5 minuts més i veurem una paret de pedra seca , més amunt del nostre nivell, a l’esquerra. Noltros voltarem a la dreta, per baix de sa paret. El camí fa una lleugera davallada, i trobarem de nou la paret de l’esquerra. Al poc (2 minuts) passarem per damunt un rotle de sitja.

1 minut i tornarem trobar restes de camí, damunt una petita plana amb veilles alzines i penyalar a l’esquerra, En 7 minuts passarem per damunt dues sitjes seguides, i baixarem per una canal. Continuarem per dins l’alzinar i 5 minuts més tard, trobarem una sitja empedrada, sense utilitzar, envoltada de càrrix. Passarem per damunt la sitja, i voltarem a la dreta en pujada, per un caminet escalonat. Travessarem una paret de pedra seca esbaldregada. Aquí deixarem de moment el camí, i anirem cap a l’esquerra, al costat d’un petit penyalar, per veure un cable de ferro, que baixa fins l’altre falda de muntanya. Interesant.

De tornada al camí, travessarem la paret i en 12 minuts arribarem al Clot de Déu, ple de carritx, figuera, parets de pedra seca, sitja, canaleta d’aigua fet en pedres, pou tapat per una mata, a l’esquerra de la canaleta,  veilles oliveres i casa mig esbaldregada de dos aigovessos.