COMA I ARC DE S’HOSTALET CLOT DES SERO

INICI.-A l’urbanització de Costa d’en Blanes.

HORARI.- Unes 3 hores i 20 minuts efectius.

DIFICULTAT.- Aanar en campte amb la gran quantitat de camins

que trobarem al llarg de l’itinerari.

Anirem fins l’urbanització de la Costa d’en Blanes, i pujarem pel carrer principal, deixant a l’esquerra la caseta de control. Al semáfor, voltarem a la dreta pel carrer de Sant Rafel, i a la bifurcació segui- rem en al mateixa direcció pel carrer de S. Tomás en davallada, i aixi deixarem a la dreta la pista de tenis. A la volta següent, trobarem una bifurcació de carrers amb un d’ells sense sortida (Carrer de S. Pere), on aparcarem els cotxes.

Uns metres abans, i a l’esquerra, veurem un portell sense barrera, al costat d’una farola i un cartell metàl-lic, on s’inicia un camí per on començarem la caminada. En 1 minut, trobarem una barrera, que deixarem tal como l’hem trobada. Aquest camí, ample, puja suaument pel pinar, on més amunt s’engorja i torna més estret, a la vegada que s’incrementa el pendent.

A uns 12 minuts de la barrera, si miram enfront en diagonal dreta, veurem un collet, far-cit de pins, on si ens hi fixam , ja podrem veure l’arc als penyal nuus de l’esquerra. En 3 minuts, el camí fa una volta tancada a l’esquerra, on noltros el deixarem per la dreta, al costat d’un ullatre, on veurem una fita. Aquí, s’inicia un tirany, molt brut de vegetació, que en 3 minuts ens deixarà damunt un caminet bastit damunt marge de sosteniment, que seguirem cap a la dreta, per començar la pujada per la Coma de s’Hostalet.

Als 8 minuts de l’inic d’aquest camí, travessa una torrentera cap a l’esquerra i sempre en pujada, passa al costat d’un pi solitari a baix del camí, on presenta un alt marge de sosteni- ment damunt el coster. Uns metres més amunt, ja ens permet contemplar s’arc.

Just baix de s’arc hi ha un fita, per on pujar fins el mateix, i 5 metres més envant pel camí, desprès d’una mata que ha crescut a la roca, trobarem una altra pujada fitada.

Una vegada visitat s’arc, tornarem al camí, per continuar la pujada per la coma, on el camí presenta trams empedrats. Als 5 minuts trobarem un pujador bastit amb roques espectaculars i deixarem un camí a l’esquerra en pujada ¿A on?. Només 3 minuts més, i trobarem un banc natural per descansar (fita) a la dreta.

Ara el camí ,sempre de pujada, s’acanala, passa per un enderroc de rqoues i está molt envaït de cárritx. Més amunt torna planer i als 10 minuts apareixen les primeres arboceres.

Trobarem un tram de camí més clar, i en 3 minuts arribarem vora el Clot des Sero, a la dreta.

Continuarem pel camí (3 minuts) fins a sortir a un camí transversal, que seguirem cap a la dreta. Per aquest camí ample, arribarem a una esplanada amb tres pins junts i un ginabró al costat, on trobarem uns bloquets de formigó, unes fites i una pista forestal, que seguirem cap a la dreta.

Ara durant 32 minuts caminarem per aquesta pista. Als 7 minuts deixarem un camí de baixada ,a la dreta. 5 minuts més i superarem una cadena per cotxes. Als 7 minuts arribarem a una cruïlla triangular, on seguirem per la dreta. I en 13 minuts ens situarem al costat d’un camí a la dreta, on deixarem la pista que hem seguit fins ara, i agafarem aquest nou camí

A uns 300 metres passarem unes barreres de fusta. Som al Camí de Bendinat, on metres més envant, gaudirem d’unes vistes espectaculars de la badía.

Petjarem per aquest camí durant 26 minuts, sempre en lleugera baixada, i ens fixarem, al final del temps, en un pal de fusta a l’esquerra del camí, on si miram al front, el camí passa per un pinar amb una torre d’electricitat al darrere. Aquí trobarem uns metres abans i just enfront del pal, unes fites, on s’inicia un tirany cap a l’esquerra, que és una drecera, per on podrem seguir.

Si ens passasim el pal, i després del pinar i la torre de electricitat, trobariem a la dreta del camí, un cartell de “Costa d’en Blanes” per on podríem seguir.

Seguirem el tirany, marcat per les fites, que més endavant es converteix en camí, bastit damunt marge i surt (7 minuts) al camí de baixada que ens durà al final fins l’urbabnització, que seguirem cap a la dreta.

Es un camí que fa moltes giragonses amb trams relliscosos i pedreny solt, on caldrà anar-hi amb compte. Als 6 minuts deixarem una barraca (el que queda d’ella) a la dreta, baix el camí. En 5 minuts passarem per un portell natural, amb un pi a l’esquerra i un ullastre a la dreta. I aixi, arribarem a un camí ample, que agafarem en baixada a mà dreta

Aquest nou camí, en 9 minuts arriba a un altre transversal, que seguirem cap a l’esquerra, per un tram ombrívol. En 12 minuts deixarem un forn de calç a la dreta i el camí segueix en lleugera baixada. Però 3 minuts desprès haurem de fer una curta remuntada, sempre per l’esquerra i sortirem al vial asfaltat de Santa Lavinia, on seguirem per la dreta.

Ara pel carrer amb fort pendent, arribarem (12 minuts) a una bifurcació: a la dreta puja a Voramar. Noltros seguirem per l’esquerra, pel carrer de S. Tomás, per on als 5 minuts ens situarem al costat dels cotxes aparcats.