Comasema cami de sa fon de sa parra

pep torrensCOMASEMA – CAMI A LA FONT DE

SA PARRA.

INICI.-A s’aparcament de les cases de Comasema.

HORARI.- Unes 3 hores i 10 minuts, des de l’aparcament.

DIFICULTAT.- El camí de baixada esta molt esbaldregat, iplé de vegetació, que va dificil el seu seguiment.

Una vegada deixat el cotxe a l’aparcament, sortirem del mateix, al costat de l’entrada, on veurem una fita damunt una roca. Es un tirany en baixada, per ses marjades, que en 1 minut ens deixarà damunt un camí ample, al costat d’un cartell metál-lic “Orient”.

Agafarem aquest camí ample cap a l’esquerra, i aviat arribarem al costat d’uns cartells, per anar a l’esquerra a l’Ofre i els Barrancons, i a la dreta, cap a sa Rateta, per on conti- nuarem. Es el Camí des Bosc, que en 10 minuts arriba a un forcat, on noltros continuarem en la mateixa direcció. Dins el bosc, a la dreta, una mica allunyat del camí, podrem veure el talayot.

En 5 minuts ens situarem al portell del Bosc, amb barrera metál-lica, on deixarem el camí, que continúa cap a la dreta, i pujarem cap a l’esquerra, més o menys aferrats a la paret.

Haurem de seguir les fites, i aixi als 3 minuts, trobarem el marge d’un camí, que segueix cap a la dreta. 2 minuts més i deixarem un coll de tords a la dreta. El camí generalment está ben definit, peró a estones es perd, per tant haurem de estar pendents de les fites. En 2 minuts, on sembla un portellet, el camí no puja, sino que tomba cap a la dreta, paral-lel a la pareteta.

Seguirem la dolça pujada, i travessarem un xaragall (7 minuts) i 4 minuts més tard, arribarem a una sitja, desprès d’una pujada en diagonal dreta. Seguirem a l’esquerra, per dins el xaragall i sortirem tot d’una per la dreta, on tornarem trobar restes del marge del camí.

Passarem per damunt un petit tram volat damunt el built, amb el marge a la dreta (7 m.).

El camí, ara molt més clar i bó de seguir, puja cap a l’esquerra i fa un passet en ziga-zague, als costat d’uns penyals (9 minuts). En aquest punt, si ens hi fixam, podrem veure al coster d’enfront, la continuació del camí, planer cap a l’esquerra.

Ara passarem per damunt un tronc, i al poc (4 minuts) el camí baixa cap a l’esquerra per dins un torrentó, on més abaix veurem una sitja, cap on anirem. Passarem per damunt la sitja, i el camí continúa a l’altra costat.

Seguirem el traçat del camí, i si eixecam la vista, veurem una torre d’electricitat, i el marge del camí, per on farem la tornada, desprès de visitar la font de sa Parra.

Deixarem restes de sitja empedrada a la dreta (15 minuts) i just desprès (7 minuts), el camí baixa banyat, pel sobrant d’aigua d’un safareig, que no veurem des del camí.

El camí travessa el torrentó, i continúa cap a l’esquerra. Als 2 minuts es bifurca.  A l’esquerra, el camí per on baixarem, i a la dreta la pujada cap a la mina de la font i al safareig,

per on continuarem.

Tornarem a aquest punt i pujarem cap a l’esquerra, fins la torre eléctrica, per superar el reixat, que trobarem més amunt, per un portell rústic, fet amb troncs ( 7minuts). Desprès del portell, pujarem en diagonal dreta, per un alzinar netejat, on passarem per damunt una sitja, i seguirem cap a la dreta, on trobarem el camí cap a la font de la Parra, on arribarem en 5 minuts.

Tornarem pel mateix camí, i als 2 minuts deixarem a la dreta, el camí que ens duría als Barrancons, i voltarem a l’esquerra, per un altre cami que baixa, passa pel l’alzinar i arriba de nou al portell rústic, que tornarem botar, per anar a cercar el camí de la dreta, que trobarem baixant fins el forcat, on hem estat a la pujada.

El nou camí, clar al principi, és mal de seguir i el perdrem moltes vegades, ja que esta molt malmés i brut de vegetació. Just al inici, veurem la canaleta, baix del camí, ara entubada, i que anirem trobant al llarg de la baixada.

En 25 minuts  arribarem a una sitja  i barraca, desprès de baixar en constant ziga-zague, on sembla que el camí es perd.  Baixarem un bocinet per la canaleta, i voltarem a l’esquerra en el lloc on hi ha una fita. Trobarem qualque petita fletxa vermella, no gaires, que ens ajudaràn a seguir el traçat.

En 18 minuts trobarem una altra sitja, i 3 minuts desprès, al costat d’un coll de tords, on ja trobarem fites, tornarem al camí emprat a la pujada, per on continuarem la davallada, fins arribar al portell del Bosc (7 minuts).

Ara sols resta tornar per l’ample camí cap a l’aparcament de Comasema (15 minuts), on finirem la caminada.