Volta a sa serra D´amos

Iniciarem el recorregut pel camí des refugi, i aixi, creuarem el jaç del torrent, passarem pel costat d’un bloc cúbic, per sobre d’un pont, per un portell sense barrera, i arribarem a un portell amb barrera, on passarem per la barrera del costat esquerra. 25 minuts.

Deixarem el camí de l’esquerra, senyalitzat, que va cap Alaró, i agafarem el de la dreta en pujada. En 2 minuts deixarem un bloc cúbic d’obra a la dreta, i quan el camí, als 5 minuts, el deixarem per la dreta, on hi ha una fita, i l’inici d’un camí amb escopidors, per on continuarem.

El camí voltta cap a la dreta, i pujarem per marges. Tot d’una trobarem la canalota de ciment, i pujarem al seu costat, i sortirem per la dreta de la mateixa, fins un bloc de formigó (9 mi-

nuts i arribarem a la boca del primer tunel (6 minuts).

No passarem per dins el tunel, sino que seguirem la canaleta de Solleric, que continúa per la dreta, per un inversemblant traçat, que ens permetrà gaudir d’unes magnifiques pano-

ràmiques. Seguirem la canaleta, i en 5 minuts deixarem la sortida del primer tunel a l’esquerra

En el tram enmig del primer i segon tunel, si eixecam la vista cap el coster de l’esquerra, i ens hi fixam bé, veurem una corda possada com a passamans. Aquí deixarem la canaleta i ens enfi-

larem cap a la corda. Si ho trobam massa empinat, podrem passar el segon tunel, i pujar just desprès, on trobarem dues fites, que ens faràn pujar en diagonal esquerra, cap a la corda.

Desprès de la corda, trobarem un cinglet estret, inclinat, amb una altra corda col-lo-cada, que ens permetrà superar-lo per uns escalons picats a la roca. En 7 minuts serem dalt, i  continuarem pujant en diagonal esquerra (10 minuts) fins arribar als colls de tords, el primer d’ells anomenat New York, bastit amb xarxes de plástic verdes. 3 minuts i arribarem al segon coll “S’aumagre” i en 5 minuts ens situarem al costat del tercer “Des Pastor” i la caseta de caçadors, bastida amb uralita verda de plástic.

Continuarem la pujada, enmig de la caseta i el coll de tords, i en 4 minuts arribarem al costat d’una barraca de pedra sense teulada, que deixarem a l’esquerra. Tot d’una trobarem un camí que puja de la dreta, senyalitzat amb petites fletxes vermelles, que noltros seguirem cap a l’esquerra, en pujada.

Als 5 minuts passarem al costat d’uns pins grossos tallats i trobarem una paret de pedra seca, on voltarem a l’esquerra i veurem un forn de pa ben conservat. Continuarem la pujada per restes de camí, deixarem una sitja a la dreta, farem una petita davallada i passa-

rem per una balma, farcida de fems de cabra (21 minuts), on continuarem cap a l’esquerra. Tot el camí fins ara esta senyalitzat amb fletxes vermelles i fites.

El camí torna davallar una mica, i 2 minuts desprès passa per damunt una sitja, on continúa la pujada cap a la dreta. Als 3 minuts, on la pujada es aspriva, per damunt roques, trobarem d’alt, un bloc de roca que barra el pas, que superarem per l’esquerra, per un pas compost en ziga-zague, que puja pels penyals

El caminet planer, volta a la dreta, en direcció a una sitja, i just abans d’arribar-hi, tom-

ba a l’esquerra i s’acaba. Ara pujarem pels penya-segats i vorejarem les roques de la dreta, fins trobar una petita encletxa per on pujarem fins una paret de pedra seca que tanca el coll

(25 minuts), i que superarem per la dreta, al costat d’un pi. A l’altre costat, trobarem una sitja i barraca, per on continuarem fins un coll de tords. (789 metres). Som al coll de sa Genebrisa.

Començarem la baixada, i deixarem caseta de caçadors a l’esquerra, i aixi als 9 minuts, trobarem un camí transversal, que agafarem cap a la dreta. Es un camí ample planer, on als 6 minuts deixarem un marge a la dreta i 2 minuts desprès, sitja, forn i sa caseta de ses Llaunes

(Abans tenía el sótil fet de llauna). Als 5 minuts passarem per una cadena de ferro amb dos pilons metál-licsi 13 minuts desprès passarem per damunt una sitja.

En 5 minuts deixarem el camí, i baixarem per un coster inclinat, a l’esquerra, sense camí ni fites, i en 2 minuts, si anam bé, passarem per damunt una sitja. Anirem sempre baixant cap a l’esquerra i als 3 minuts trobarem el camí des Bosc, per on seguirem, i aixi passarem al costat de sitja i casa de neu. A partir d’aquest punt, trobarem fites, que ens faràn baixar en diago-

nal esquerra, i que procurarem no perdre de vista, i arribarem (34 minuts) al camí bastit da-

munt marge de sosteniment, que ens baixarà al costat de la canalota d’aigua.

Ara seguirem la canalota en tot el seu recorregut, passarem pels tunels, i arribarem a la siquieta de Solleric, on ja hem estat a l’anada. Farem el mateix itinerari de tornada, fins el primer tunel, on passarem al costat d’una gran quantitat de tubs de plástic, i seguirem pel camí ample , fent llarques llaçades, fins arribar a la barrera de Solleric. Travessarem el torrent pel pont de fusta i agafarem el camí asfaltat cap a la dreta, per tornar fins l’aparca-

ment on hem deixat els cotxes.